RECENZE: Houba - Houba2013 (PUNK.CZ)

12/06/2014 / Martin Nosek

Ústecká banda Houba o sobě dala naposledy pořádně vědět svým experimentem s punkovým písničkářem Tomem77, se kterým natočili podařenou a originální desku Přišel čas. Teď ale přišel čas na nové věci kapely samotné. Na sklonku minulého roku kapela zalezla do klatovského EXAVIKu a natočila zde čtyřpísňový singl Houba2013. Ten oficiálně vyšel 22. února letošního roku a dá se zdarma stáhnout z nového kapelního webu a to v bezztrátovém formátu WAV. Pro staromilce a hudební fetišisty je samozřejmě také možnost koupě originálního CD, které distribuuje PHR za neuvěřitelných padesát korun. Vzhledem k délce nahrávky, která se pohybuje kolem deseti minut, a vzhledem k tomu, že se vlastně jedná pouze o singl, nemůžeme čekat žádnou luxusní edici s padesátistránkovým bookletem. CDčko tedy najdeme pouze ve strohém pošetkovém obalu.

Na rozdíl od veselých písní z minulosti, mezi které můžeme zařadit i poslední zveřejněnou nahrávku před vydáním tohoto singlu, Polština pro samouky, obsahuje novinka převážně nasrané výkřiky zoufalství z dnešního světa. Tyto protestsongy ale mají hlavu a patu, což potvrzuje například o xenofobii pojednávající skladba Cizinec.

“Příteli, tvý časy zemřely a teď jsme v situaci
Kdy už jsme dospěli, prosimťě příteli není čas na legraci
Protože já se asi pozvracim” (Příteli)

Skladby jsou zpracovány nadprůměrně a to jak ze strany celkového zvuku nahrávky, tak z jejího hudebního obsahu. Kluci mají rozhodně cit na dobré melodie a dokonce se za těch svých 19 let existence naučili i solidně hrát. Navíc také ví, jak skladby nahrát, aby se jen tak neoposlouchaly. Nejhitovější je poslední skladba Dobře’s mě odhadla, která si jako jediná udržuje nadhled a díky jejímu zběsilému tempu si ji dokážu dost dobře představit i jako koncertní tahák. Ani ostatní skladby by ale nemuseli jen tak zapadnout bez povšimnutí.

Stažením desky tak jako tak neprohloupíte: http://www.houba.info/

Originál článku najdete na serveru PUNK.CZ