PUNK.CZ recenze Split CD Houba / PF

21/02/2010 / Johnny X. Lemonade

A je to tu! 19.2. 2010. Přicházím ze školy, tašku odhazuji tak daleko jak jen to jde a netrpělivě rozbaluji CD Houba/Punk Floid split, který vyšel u Papagájův Hlasatel Records. Celý v očekávání strkám placku do do kompu a pouštím...

CD obsahuje celkem deset songů, prvních pět patří Floijdům a zbytek Houbě. Nahráváno, mícháno a masterováno bylo v plzeňských studiích EX AVIK a PYHA, takže ke kvaklitě zvuku se dá říct jen jedno: paráda. Desing bookletu je celkem pěkně udělaný, nechybí v něm texty songů ani fotky kapel.

... První flák, co na mě vyzkočil, má název "Kopie". Svižná melodie proložená parádním textem. "Proč měl bych být zas jenom něčí stín, jenom šmejd - ubohá kopie? Nechci být ten, co jenom přežívá a sám svůj život nežije, co vlastně nežije." Je to asi písnička, která mě z celýho CD nejvíce zaujala. Jako další vál je "Teď už vím", ano, teď už opravdu vím, že se při poslechu nudit nebudu. Třetí song se jmenuje "Každej den" a pojednává o každodenním snění. Dále tu máme v pořadí čtvrtej song jménem "Iluze" a pětici kracků od Floidů uzavírá "Kiss my ass" a zase parádní melodický a svižný punk.

Celkem šestý song a první od Houby má název "Lampy", je trošku pomalejší, ale za to s dobrým textem na zamyšlení a úderným refrémem. Dále je tu song "Bojujem", ten mi na celým cd příjde jako nejslabší. Po něm je track "Nic zvláštního" zase jak už je u Houby zvykem, smysluplný text a místama parádní, dalo by se říct veselá kytara, bez který by na mě tento song působil celkem ponuře. Jako předposlední písnička nese název "Ptal jsem se a Ivan nechce" a cd uzavírá vál "Psali to v tisku" a pojednává o tom, jak nám média říkají jenom "pravdu" a nic než "pravdu".

Tak závěrem bych splitko hodnotil jako povedené, ale myslím si, že ani Houba, ani Punk Floidi svojí předchozí desku nepřekonali. Trošku mě zklamalo i to, že na cédu je od každý kapely jen 5 fláků, to je podle mě za tři roky od poslední desky málo. Ale i přesto bych hodnocení viděl na 7/10.